fredag den 28. august 2009

Zoover og Travelpartner indleder et nordisk samarbejde

Zoover Europas største portal med uvildige feriebedømmelser indleder nu et nordisk samarbejde med Travelpartner, som er markedets førende hjemmeside til reservation af hoteller, udlejningsbiler og flypladser.

Travelpartner er et perfekt, lokalt tillæg til Zoover. Vores besøgende kan via vores hjemmeside hurtigt klikke videre til Travelpartner for at reservere fly og hotel efter at have læst de uvildige bedømmelser om de steder, de vil besøge, siger Yannis Panagopoulos, Country Manager, Zoover.

www.travelpartner.com og www.goleif.dk er et svensk selskab, som blev grundlagt i 1997, og som siden 2006 har været noteret på Stockholmsbørsen. Selskabet er repræsenteret i 20 lande, og deres hjemmeside findes på 20 forskellige sprog. Zoover kan i kraft af dette samarbejde tilbyde sine besøgende Travelpartners 65.000 forskellige hoteller og flypladser samt udlejningsbiler over hele verden.

Zoover er nu blevet lanceret på dansk, norsk og svensk, og samarbejdet vil i starten kun involvere disse lande, men planen er at udvide til Finland sammen med lanceringen af det finske Zoover.fi senere i år.

Om Zoover
Zoover er Europas største portal med feriebedømmelser. Rejseportalen giver besøgende et uafhængigt og komplet værktøj til rejseplanlægning.
Zoover International har base i Utrecht, Nederlandene. Foruden kontoret i Nederlandene er der etableret datterselskaber i Belgien, Tyskland, Italien, Spanien, Frankrig, Polen, Tyrkiet, Storbritannien og Danmark. Zoover Internationals mål er at være blandt de tre bedste rejsehjemmesider i de lande, hvor selskabet har sit virke.

Læs mere her

Din mobil finder vej til bus, tog og metro

Danskernes foretrukne rejseplanlægger - Rejseplanen.dk - kan nu downloades til mobilen. Og har din mobil GPS, kan Rejseplanen ikke bare lægge en plan for dig på mobilen, men også vise dig vej til nærmeste stoppested.

Nu behøver du ikke længere sidde foran en computer for at planlægge din transport. Med Rejseplanens mobilapplikation har du Rejseplanen ved hånden, når du er på farten og har brug for at finde den rigtige afgang med bus, tog og metro. Over 10.000 danskere har på rekordtid downloadet Rejseplanen til deres iPhone, og nu lanceres Rejseplanen også til andre mobiltyper.

"Den store interesse for at downloade Rejseplanen til iPhone viser, at vi har ramt et behov for mobil rejseinformation. Derfor lancerer vi nu en java-applikation, så ejere af andre typer mobiltelefoner får adgang til samme tjeneste," siger Marketing Manager Birgitte Woolridge fra Rejseplanen. "Danskerne planlægger hver måned ni millioner rejser med Rejseplanen, og det tal vil stige yderligere, nu hvor brugerne kan tage os med overalt," siger hun.

Rejseplanen på mobiletelefonen har den velkendte søgefunktion, der nemt finder den enkleste og hurtigste transportform mellem A og B, og man kan gemme sine favoritrejser på telefonen, så man ikke behøver at gå online igen for at finde samme rejser.

GPS og rejseplan går op i en højere enhed

Rejseplanens mobilapplikation kan også bruges sammen med den GPS-funktion, som et stigende antal mobiltelefoner er udstyret med. GPS'en finder din position og fortæller den mobile rejseplan, at du står ud for Nørregade 7 i Fredericia. Derefter viser Rejseplanen dig vej til nærmeste stoppested og station.

Du kan også lægge din hjemmeadresse ind. Så kan mobiltelefon, GPS og Rejseplanen i forening altid vise dig den nemmeste vej hjem i en fart. Så bliver det ikke lettere.

Rejseplanen er gratis. Men du bruger datatrafik, når du downloader programmet, og når du senere bruger det. Det koster på den dyreste datatakst i Danmark ca. 2,50 kr. at downloade programmet. Herefter fylder et enkelt rejseopslag ca. 1-3 Kb, hvilket koster max. 5 øre.

Sådan gør du:
Send en SMS til 1231 med teksten "Rejseplanen Mobil". Så får du et link retur i en SMS. Klik på linket, så applikationen downloades. SMS'en er gratis.

###

Om Rejseplanen
Rejseplanen.dk er danskernes foretrukne website til information om rejser fra A til B med kollektiv transport. Rejseplanen leverer hver måned 9 mio. rejseforslag til danskerne. Rejseplanen findes på internettet, mobil, iPhone og som links fra andre hjemmesider. Rejseplanen A/S er ejet af DSB, Movia, de regionale trafikselskaber i Danmark samt Metroselskabet.


Læs mere her

fredag den 21. august 2009

Trykte rejsekataloger erstattes af nye elektroniske magasiner

Rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk har gennem de senere år oplevet et skifte i formidlingen af rejsearrangørernes trykte kataloger. Nu er hovedparten af de trykte kataloger erstattet af interaktive elektronisek rejsemagasiner og programmer til download.

Tiderne er snart forbi, hvor familien sad i sofaen med farvestrålende kataloger fra rejsebureauerne og sammen valgte drømmerejsen på baggrund af lækre feriebilleder på glittet papir.

Den teknologiske udvikling har betydet, at rejsearrangørerne tager nye metoder i brug for at nå hurtigere og længere ud med sine salgsinformationer. Rejsekataloger er relativt dyre at producere og distribuere. Herudover er der lang produktionstid, og i et marked, hvor der konstant er forandringer, kunne man som rejsearrangør tidligere risikere, at skulle trykke adskillige nye tillæg til prislisten i løbet af en sæson.

Nu er det også blevet muligt at downloade programmerne og selv printe de relevante sider ud på hjemmets egen printer. De såkaldte Flash-magasiner er også blevet populære, idet de har mange indbyggede interaktive funktioner, der kan give en mere intelligent visning af de ønskede rejseinformationer.

På rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk har forbrugerne i dag samlet adgang til op imod 300 rejsekataloger og brochurer fra ca. 70 forskellige rejsearrangører .?For få år tilbage formidlede vi mange bestillinger af trykte kataloger. Dette antal er mere end halveret, selvom vi i dag har mange flere besøgende på katalogbestillings-sektionen i vores søgemaskine. Det skyldes, at vi i væsentligt højere grad formidler adgang til elektroniske rejsekataloger. Nogle rejsearrangører har valgt helt at fjerne produktionen af de trykte kataloger, mens andre fastholder printudgaver tillige med elektroniske udgaver af katalogerne,? fortæller administrerende direktør Ole Stouby fra Travelmarket.dk.

Hos Travelmarket.dk er det i dag muligt at bestille op til fem trykte rejsekataloger ad gangen valgt ud fra enten rejsemål, rejsetema eller rejsebureau. Servicen er gratis, men begrænsningen i fem kataloger er valgt for at sikre sig mod misbrug og useriøse forespørgsler. Der er ingen begrænsninger på adgangen til de elektroniske rejsekataloger.

?Udviklingen i elektroniske rejsemagasiner er en ægte ?win-win?. Forbrugerne får lettere og hurtigere adgang til rejseinformationer, og rejsearrangørerne sparer produktions- og distributionsomkostninger samtidig med, at det gavner miljøet at reducere papirspild,? slutter Ole Stouby.

Dagens nyheder - Læs bla. om Danmarks smukkeste sømil

Dronningen af krydstogtskibe kommer
Helsingør får besøg af havenes ukronede dronning Queen Mary 2 i maj 2010
Læs mere her


Verdens mest smittefarlige seværdigheder
Her er turiststederne du bør undgå, hvis du er bange for svineinfluenza eller anden smitte
Læs mere her

Ny forsikring dækker billetten
Nu bliver det muligt at få dækning i Rejsegarantifonden, selv om man ikke har købt en pakkeløsning, hvor både transport og hotelophold indgår i rejsen
Læs mere her

Hjælp de vilde dyr i Zoo
Gennem donation kan du være med til at give dit ynglingsdyr bedre vilkår i Odense Zoo
Læs mere her

Danmarks smukkeste sømil
En tidligere redningsbåd fra hospitalsskibet Jutlandia sejler i dag turister og andet godtfolk rundt på Frederiksborg Slotssø i Hillerød
Læs mere her

onsdag den 19. august 2009

transavia.com bliver forstærket i Danmark


Det hollandske lavprisselskab, transavia.com, satser nu yderligere på at vinde de danske rejsende. Senere i dag får flyselskabet et dansk Air Operator?s Certificate (AOC), og dermed kan transavia.com også dække behovet for billige rejser og flybilletter til destinationer uden for EU.

transavia.com gjorde sin entre på det danske lavprisflymarked for mindre end et år siden og nu er flyselskabet parat til at udvide yderligere i Danmark. I dag får firmaet et dansk såkaldt Air Operator?s Certificate, hvilket forstærker lavprisselskabets position i Danmark.

- Det har altid været meget vigtigt for transavia.com at tilpasse sig de lokale markeders behov. Et dansk Air Operator?s Certificate giver os fuld fleksibilitet og sikrer, at vi kan organisere vores setup, så det passer til danske passagerer og rejsearrangører. Det er også meget nyttigt, når vi skal hyre dansk mandskab til flyene, siger den administrerende direktør for Transavia Danmark, Michiel Meijer.

transavia.coms nye danske status er særligt interessant for rejsearrangører, for i modsætning til nogle af de konkurrerende lavprisselskaber, kan transavia.com nu flyve passagerer fra Danmark til destinationer uden for EU. For eksempel vil transavia.com flyve gæster fra Atlantis Rejser til Ægypten og andre dykke- og feriedestinationer uden for EU.

Den eneste synlige forandring ved et dansk AOC, udover flyruter til lande uden for EU, er, at flyselskabets prefix ændres fra HV til PH. Et prefix er den kode, som står på lufthavnens afgang/ankomsttavler og på flybilletter fra transavia.com.

- Fly-entusiaster vil sikkert lægge mærke til det nye PH prefix på siden af flyet med det samme. Jeg tvivler dog på, at andre vil bide mærke i forskellen. Den reelle forandring er, at vi nu har et dansk AOC, og det giver os enestående muligheder for at betjene danske kunder, siger Michiel Meijer, som er administrerende direktør for Transavia Danmark.

transavia.com har oprettet et selvstændigt dansk firma, Transavia Denmark ApS, for at kvalificere sig til et dansk AOC. Den danske forretningsmodel er lig transavia.coms succesfulde setup i Holland og Frankrig. transavia.com er i særklasse det største lavprisselskab i Holland og har præsteret et overskud de sidste 31 år i træk.

Om transavia.com
transavia.com er et selvstændigt medlem af Air France ? KLM gruppen. Selskabet har 1.700 medarbejdere og betjente sidste år 5,1 mio. passagerer.
transavia.com er udbyder af billige rejser, flyrejser, flybilletter, grupperejser, lejebiler og hoteller. Du kan til enhver tid se vores bedste tilbud på den danske webside for transavia.com.

For reservationer og information:
E-mail: contact@transavia.com
Internet: http://www.transavia.com/hv/da-DK/dansk

tirsdag den 18. august 2009

Dagens nyheder - Læs bla. om Farvel til børn på krydstogt

Forkælede kæledyr
Der er ingen grænser for den luksus, vi kan udsætte vores kæledyr for på ferien.
Læs mere her

Dum fejl kostede hotel 775.000
Normalt koster det op til 1.300 kroner med to overnatninger på et 4-stjernet hotel tæt på Venedig, men en fejl reducerede prisen til 75 øre
Læs mere her

Flysædet vi hader
Vi vil ikke sidde i midten, når vi flyver, fordi vi kommer for tæt på andre mennesker
Læs mere her

Her må du være nøgen
Verden er fuld af steder, hvor du kan lade bikini og badeshorts ligge og tage på ferie helt uden tøj
Læs mere her

Farvel til børn på krydstogt
Problem, hvis du vil invitere børn eller børnebørn med på cruise. Du bliver begravet i papirarbejde
Læs mere her

Sol og Strand udlejer sæson 2010 online


Hensyn til forbrugeradfærd vejede tungt, da sommerhusudlejnings-bureauet Sol og Strand besluttede sig for - fra sæson 2010 - at skifte til online markedsføring i stedet for papirkataloger ? moderne feriegæster søger og finder nemlig deres feriemål på internettet.

Hos Sol og Strand holder man øje med tendenserne på feriemarkedet. Ikke mindst når det handler om markedsføring. Bureauet er rigtig langt fremme med en række effektive online services, der gør det nemt for lejerne at finde lige netop det hus og de områder, der matcher deres ferieønsker. Bl.a. udsendes der jævnligt mere end 150.000 nyhedsbreve online til interesserede lejere.

Vi formidler ferieoplevelser
- Virksomhedens forretningsgrundlag er at være formidler mellem ejere og lejere, og ejerne er en meget vigtig betingelse for vores succes. Derfor yder vi også noget ekstra, laver loyalitetspakker og skaber god økonomi for dem. Vores kompetencer er alt fra markedsføring, salg, booking, logistik, jura, afvikling, services, betalinger og administration ? og vi skal hele tiden være på forkant med de ønsker, der opstår i alle segmenter.

Kaj Frederiksen, direktør for Sol og Strand, fortæller begejstret om virksomhedens mange tiltag bl.a. det helt nye markedsføringskoncept BONUS+, som tilbyder sommerhusgæsterne slutrengøring og linned uden ekstra udgifter ? og helt uden besvær og omkostninger for sommerhusejerne.

BONUS+ betyder endnu mere ferie til alle
- Vores nye BONUS+ koncept betyder, at et sommerhus er i en helt speciel servicekategori. Her behøver man som lejer ikke at gøre rent ved feriens afslutning, det sørger vores store team af dygtige servicemedarbejdere for ? og samtidig betyder BONUS+ også, at der følger linned med til det antal gæster, der besøger huset.

Effektiv markedsføring
BONUS+ kampagnens mål er at skabe fokus på Sol og Strands produkter for sæsonen 2010, så ejerne kommer til at opleve, at virksomheden ? på trods af beslutningen om at fjerne de store papirkataloger fra markedet - virkelig gør noget effektivt for at leje deres huse ud og dermed skaber mersalg for dem.

Kender til gæsternes adfærd
Hos Sol og Strand har man 30 års erfaring i at udleje sommerhuse. Derfor kender man sine gæsters adfærd og forstår deres ferieønsker. Og sammen med sit store team af dygtige medarbejdere, er Kaj Frederiksen fuldstændig klar over, at udviklingen af sommerhuset som ferieform hænger sammen med den moderne families travle hverdag.

Moderne familier har travlt
- Moderne forbrugere ønsker mere tid til sig selv og hinanden, de vil have mindre besvær og helst ikke betale ekstra. Derfor lader vi dem med det nye koncept BONUS+ slippe for både slutrengøring og for at slæbe linned med ? helt uden det koster dem noget.

Fokus på sæson 2010
BONUS+ kampagnen, der kører i perioden fra den 21. juni og til og med den 31. juli, henvender sig til sommerhusejere, der ønsker mere fokus på udlejningen af deres sommerhus til sæson 2010. Kampagnen betyder samtidig, at man som lejer skal booke ferien for 2010 i god tid for at opnå de gode fordele. Som husejer skal man tilmelde sit hus senest d. 15. juni. Som lejer skal man være tilmeldt Sol og Strands nyhedsbrev samt holde øje med www.sologstrand.dk for at få del i alle BONUS+ fordelene i 2010. Kampagnen kører i en begrænset periode.

For mere information om BONUS+ kampagnen kontakt venligst indlejningschef Jonna Kande på tlf. 99 44 44 44.

Dyrt at melde sig til rejseklubber


De lokker med luksushoteller og billige rejser, men et medlemskab af en rejseklub bliver ofte en dyr fornøjelse for forbrugerne. Lad vær med at lade dig lokke til at skrive under på noget, som du ikke har fuldstændigt overblik over, lyder rådet fra Forbruger Europa.

Rejseklubber i specielt Spanien og Grækenland står i kø for at rekruttere dig til et medlemskab, der i mange tilfælde giver store huller i privatøkonomien. Typisk tilbyder en dansktalende sælger dig et gratis skrabelod med en gevinst på, som du vil få, hvis du bare følger med sælgeren. Herefter viser det sig, at sælgeren vil have dig til at melde dig ind i en rejseklub, hvor du får rabatter på rejser og hotelophold. For at få adgang til rabatterne skal du bare skrive under på en mangeårig kontrakt og betale op til 100.000 kroner. Typisk lover sælgeren dig en masse ting på mødet, som ikke står skrevet i den kontrakt, som du skal skrive under på, og i mange tilfælde bliver løfterne ikke indfriet.

Forbruger Europa får mange henvendelser fra forbrugere, som er utilfredse med rejseklubberne og råder derfor forbrugerne til at slå koldt vand i blodet og lade være med at skrive under på en kontrakt, mens de er på ferie.

Der er ingen grund til at forhaste sig og skrive under på en mangeårig kontrakt til en rejseklub, som koster flere tusinde kroner at være medlem af. Tag i stedet kontrakten med dig hjem til Danmark og tag en beslutning, efter at du har læst kontrakten grundigt igennem. Vær opmærksom på, om kontrakten konkret beskriver, hvad du får ud af at være medlem af rejseklubben?, siger Peter Fogh Knudsen, leder af Forbruger Europa.

Ingen fortrydelsesret
De forbrugere, der kontakter Forbruger Europa, har typisk allerede skrevet under på en kontrakt, som de efterfølgende gerne vil opsige. Ifølge mange af forbrugerne har sælgeren lovet dem, at der ikke ville være nogen problemer forbundet med at opsige en kontrakt og få pengene tilbage, hvis man ikke er interesseret i at gøre brug af de tilbud, som rejseklubben giver.

Men hvis sælgerens løfter ikke står skrevet sort på hvidt i kontrakten, står forbrugeren i de fleste tilfælde uden muligheder for at få penge tilbage.

I mange tilfælde er der desværre stor forskel på, hvad forbrugerne er blevet lovet mundtligt, og hvad rejseklubberne skriver i kontrakten. Hvis forbrugerne har skrevet under på en kontrakt uden fortrydelsesret står de i en rigtig uheldig situation, hvis de vil ud af medlemskabet. Det er tæt ved umuligt at bevise en mundtlig aftale?, siger leder af Forbruger Europa, Peter Fogh Knudsen.

Gode råd om rejseklubber
Lad ikke sælger presse dig til at skrive under på stedet. Tag på trods af den festlige stemning, gaverne, og alkoholen, kontrakten med hjem og læs den grundigt igennem, inden du beslutter dig

Undlad at skrive under på en kontrakt medmindre du er helt sikker på, hvad du skriver under på

Undlad at skrive under på en kontrakt, der ikke på skrift giver dig ret til at fortryde

Vent med at betale nogen penge til fortrydelsesfristen er udløbet